Predavanja za starše

Seznam predavanj za starše Mateje Petric, Irene Mohorović, Sabine Dogenik, Nine Žnidaršič.

Mateja Petric

1. Starševstvo je lep, a odgovoren poklic

  • starševsko poslanstvo je najlepše, a najtežje poslanstvo
  • vzgajamo predvsem z lastni zgledom
  • bodimo in ostanimo dobri (ne idealni) starši

2. Pasti sodobnega starševstva

  • med popustljivostjo in strogostjo
  • razlika med otrokovimi željami in potrebami
  • kvaliteten čas družinskega sobivanja

3. Otroci potrebujejo ljubeče a zahtevne starše

  • razvajajmo z ljubeznijo, omejujmo s pravili
  • razlika med razvajenimi in razpuščenimi otroki
  • jasne in dosledne meje nudijo varnost in spodbujajo disciplino
  • zavedanje odgovornosti in posledic lastnih ravnanj

4. Avtoriteta v vzgoji – potreba ali nuja?

  • pomen in vloga avtoritete staršev/starejših na poti otrokovega odraščanja
  • kako do lastne avtoritete
  • razlika med avtoritativno in avtoritetno vzgojo

5. Delajmo z otrokom, ne namesto njega:

  • naučimo otroka, da bo sam čim prej znal nositi svoj »nahrbtnik«
  • razvoj organizacijskih in samoregulacijskih veščin
  • dejavniki uspešnega učenja (metaučenje)
  • vloga staršev pri otrokovih opravilih za šolo

6. Domače naloge med obveznostjo, izzivom in odgovornostjo

  • namen in cilji domačih nalog
  • vloga staršev pri otrokovih domačih nalogah
  • kdaj in katere domače naloge so najbolj prave

7. Branje – dejavnik otrokove (ne)uspešnosti

  • vpliv branja na otrokovo funkcioniranje v šoli
  • koraki branja in bralne pismenosti
  • branje kot osnova učenja – bralno učne strategije
  • dejavnik bralne motivacije – beriva skupaj, potem pa sam…

8. Kaj otrok zna in zmore, kaj pa mora?

  • glavne značilnosti obdobij v  otrokovem razvoju
  • dovolimo otroku, da odraste
  • razlika med razvajenimi in razpuščenimi otroki
  • odgovornost kot vrednota

9. Pot do otrokove samostojnosti

  • spodbujanje otrokove samostojnosti
  • pot k samostojnosti je tlakovana s trmo in kljubovanjem…
  • sprejemanje in zavedanje lastnih dolžnosti, obveznosti in nalog

10. Vrste otrokove zrelosti ob vstopu v šolo

  • celostni razvoj otroka
  • spremljanje in ugotavljanje različnih vrst otrokove zrelosti
  • spretnosti, značilnosti in vrednote, ki jih otrok potrebuje ob vstopu v šolo

11. Občutljivost za nasilje in različnih oblik odvisnosti

  • vrste nasilja med in nad otroki
  • kdaj in zakaj (lahko) otrok postane odvisen od nečesa, nekoga…
  • dolžnost odraslih je, da omogočimo otroku varno in zdravo otroštvo

12. Vse je težko, predno postane lahko:

  • spodbujanje otroka k premagovanju in obvladovanju stisk ob vstopu v šolo in ob prehodu iz osnovne v srednjo šolo
  • samospoštovanje in samozavest krepita otrokovo samopodobo
  • razvijanje, spodbujanje in negovanje delovnih in učnih navad ter vrednot

13. Otrok je uspešen, kadar verjame in zaupa vase

  • pomen samozaupanja in samospoštovanja; sprejemanje in zavedanje
  • dejavniki pozitivne in zdrave samopodobe
  • zmagovalec je tisti, ki zaupa in verjame vase

14. Medsebojni odnosi in komunikacija naj bodo živi in ne virtualni

  • se v družini dovolj poznamo
  • kvaliteta in kvantiteta skupaj preživetega časa
  • veščine in vrline uspešnega komuniciranja
  • značilnosti in spretnosti dobrih medsebojnih odnosov

15. Skupni trenutki v družini so najdragocenejša popotnica za otroka

  • čas, ki v družini največ šteje
  • koliko se v družini sploh poznamo med seboj
  • pomen skupnih opravil in družabnih iger za zdrav otrokov razvoj
  • družabne igre, ki nas povezujejo

15. Čustva so včasih težko obvladljiva: naučimo se jih prepoznati in jih sprejemati

  • nobeno čustvo ni napačno, napačna so le vedenja
  • nerazumevajoči odzivi na otrokova čustva in probleme
  • odzivi otrok s čustvenimi težavami

 17. Medgeneracijsko učenje: otroci, starši in stari starši v sobivanju in soustvarjanju

  • umetnost sobivanja več generacij
  • zgledi vlečejo, izkušnje učijo
  • modrosti starejših so pot do modrosti mlajših…

Irena Mohorović

1. Pomoč otroku pri razvoju trdnih temeljev pripravljenosti za šolo

  • poskrbimo za čustvene potrebe otroka
  • razvijamo otrokovo zbranost in samostojnost
  • spodbujajmo motorični in umski razvoj otorka

2. Otrok med domom in šol (vrtcem)

  • otrok med domom in šolo (vrtcem)
  • vpliv družine na otrokovo šolsko delo in uspešnost

3. Nemirni otroci

  • zakaj postajajo otroci vse bolj nemirni, nezbrani, impulzivni…
  • pomen zbranosti, pozornosti, potrpežljivosti in vztrajnosti pri šolskem delu

4. Skrbimo tudi za zdrav socialno čustveni razvoj otrok

  • da bi otroci verjeli vase – razvijanje zdrave samopodobe
  • poskrbimo za uravnotežen razvoj otroka na vseh področjih

5. Preprečevanje in reševanje vedenjskih težav pri otrocih

  • zakaj postajajo naši otroci vse bolj težavni v vedenju
  • hiperaktivni, impulzivni in eksplozivni otroci

6. Nadarjeni učenci

  • nadarjeni in njihova učna (ne)uspešnost
  • značilnosti in potrebe nadarjenih otrok

 

Sabina Dogenik

1. Ustrezno odzivanje na izzive sodoben vzgoje

  • otroci in mladostniki danes
  • razvijanje učnih in delovnih navad
  • oblikovanje starševske moči

2. Dovolimo si biti starši

  • usklajevanje ljubeznivosti in postavljanje zahtev
  • spoprijemanje z neprimernim vedenjem otrok
  • potrpežljivost, odločnost in doslednost staršev

3. Starši – sopotniki pri odraščanju

  • pomen družine za zdrav otrokov razvoj
  • primerno spodbujanje in izražanje podpore
  • ustvarjanje varnega vzdušja za pogovor

4. Spodbujajmo razvoj otrokove pozitivne samopodobe

  • kako pomagati otroku, da verjame vase
  • značilnosti pozitivnega občutka lastne vrednosti
  • kakšna je moja samopodoba in kako z njo vplivam na svojega otroka

5. Puberteta – nov korak na naši skupni poti

  • prehod iz otroštva v mladostništvo, vzgoja za odgovornost
  • razvojne naloge in potrebe mladostnikov
  • spremenjena vloga družine in staršev pri odraščanju

6. Povezovalni odnosi v družini

  • kako vzpostaviti dobra družinska pravila
  • skupne družinske navade in prosti čas
  • značilnosti zdrave družine in prijetnih medosebnih odnosov

7. Dober pogovor reši!

  • elementi kvalitetnega pogovora
  • naučimo se pogovarjanja in poslušanja
  • kako pravilno pohvaliti in sporočiti kritiko, ki ne prizadene

8. Starši – prvi vzgojitelji

  • zgled staršev = ogledalo otroku
  • navajanje na učne in delovne navade
  • ustvarjanje sproščujočega družinskega vzdušja

9. Sooblikujmo prosti čas

  • pomen in potrebe prostega časa za naše otroke
  • skupno načrtovanje prostočasnih dejavnosti
  • poskrbimo za kvalitetno preživljanje prostega časa

10. Dober zgled je pri vzgoji nepogrešljiv

  • vpliv čustev in vedenja staršev na vzgojo otroka
  • otroci se zagledajo v zgled staršev
  • spoštovanje in varnost v družini

11. Praznik – priložnost, da se začutimo in povežemo

  • kako ustvariti domače in toplo praznično vzdušje
  • usklajevanje različnih želja in pričakovanj
  • pomen daril in iskanje prave mere v obdarovanju

12. Obvladajmo našega všasih (ne)obvladljivega malčka

  • kako ravnati z otroki, ki so živahni in nemirni
  • spoprijemanje z agresivnim in težko obvladljivim vedenjem
  • navajanje na red in disciplino

13. Čuteče starševstvo

  • začutiti otroka in njegove potrebe
  • spremljanje individualnega razvoja otrok
  • čutenje sebe kot predpogoj

 

Nina Žnidaršič

1. Naš otrok se uči brati in pisati

  • Pogled na spretnost branja – od prepoznavanja črk do spajanja, prepoznavanja pomena in sporočila, pomen prijetnih občutij in motivacije
  • Pogled na spretnost pisanja – od zaznavanja zgradbe besed do prikaza z grafičnimi znaki, pomen grafomotorične spretnosti
  • Otrok s težavami pri osvajanju teh spretnosti – nekateri otroci v 1. ali 2. razredu že berejo, drugi imajo z učenjem branja in pisanja večje težave

Predavanje je namenjeno staršem otrok v prvi triadi.

2. Disleksija, težava pri branju in pisanju

  • prepoznavanje težav pri otroku
  • iskanje načinov pomoči, ukrepanje

3. Pomagajmo otroku pri štetju in računanju

  • razumevanje količine
  • številske predstave
  • pripomočki pri matematiki

4. Delovne in učne navade – ključ do uspeha

  • to kar redno počnemo, se obrestuje
  • kaj lahko storimo starši

5. Dobro samospoštovanje je osnova učnega uspeha

  • starši pomembno vplivamo na rast otrokove samozavesti

6. Stopničke, ki vodijo do dobre pismenosti (za starše predšolskih otrok in otrok na začetku šolanja)

  • kaj lahko naredimo starši, da bo otrok v šoli čim bolj uspešen