Predavanja za strokovne delavce

Seznam predavanj za strokovne delavce Mateje Petric, Irene Mohorovič, Sabine Dogenik, Nine Žnidaršič.

Mateja Petric

1. Kako (pre)živeti in (so)ustvarjati z otroki z vedenjskimi, s čustvenimi in socialnimi težavami

  • kdaj in zakaj postanejo otroci težavni
  • strategije preživetja in prilagoditev, ki jih uporabljajo težavni otroci
  • tehnike za neškodljivo ravnanje z motečim vedenjem
  • kaj težavni otroci najbolj potrebujejo
  • modifikacija motečega vedenja

2. Preobrazba discipline v šolah: restitucija in mediacija kot vzgojna postopka

  • kako uvesti v šolo red in disciplino
  • pomen in vloga restitucije in mediacije v šoli
  • pravice spremljajo odgovornost in obveznost

3. Učitelji/vzgojitelji in starši v sodelovanju in dialogu postanejo soustvarjalci otrokove vzgojne poti

  • temeljne veščine komuniciranja in kreiranja dobrih medsebojnih odnosov
  • pričakovanja staršev –  pričakovanj učiteljev
  • pravila in načela medsebojnega sodelovanja s starši
  • primeri dobrega in uspešnega sodelovanja s starši

4. Pomen branja v otrokovem razvoju in funkcioniranju – bralne učne strategije v procesu učenja

  • kako otroke učiti in jih tudi naučiti spretnosti učenja
  • značilnosti strateškega učenja
  • zapiski in izpiski kot organizacijska strategija pri učenju
  • predstavitev nekaterih najpogostejših in najprimernejših učnih strategij

5. Prepoznavanje, razumevanje in sprejemanje različnih učnih težav pri otrocih

  • prepoznavanje in ustrezno diagnosticiranje splošnih in /ali specifičnih učnih težav
  • načini prilagajanja načina izvajanja učnega procesa
  • možnosti modificiranja učnega gradiva in prilagajanja preverjanja in ocenjevanja

6. Otrokov celostni razvoj vpliva na njegovo celostno funkcioniranje

  • kritična obdobja v otrokovem razvoju
  • prepoznavanje in zadovoljevanje potreb
  • otrokova zrelost v povezavi z otrokovo starostjo
  • kdo/kaj vse vpliva na otrokovo vedenje, ki je vselej celostno

7. Pomen in namen domačih nalog: domače naloge med obveznostjo, izzivom in odgovornostjo

  • domače naloge imajo različno funkcijo (izobraževalno, didaktično, vzgojno)
  • namen in cilji domačih nalog
  • vrste domačih nalog
  • domače naloge pomagajo pri razvijanju številnih lastnosti in vrednot

8. Izgorelost pedagoških delavcev: kako jo prepoznati in se zaščititi pred njo?

  • kdo izgoreva in zakaj
  • izgorevanje in stres
  • vzroki za izgorelost
  • znaki izgorelosti
  • preventiva izgorelosti

9. Avtoriteta – potreba in/ali nuja?

  • vloga in pomen avtoritete za zdrav otrokov razvoj
  • razlika med avtoritarnostjo in avtoritativnostjo
  • avtoriteta se zrcali skozi odnos in ne skozi moč

10. Ali smo v vrtcih in šolah dovolj občutljivi za nasilne pojave in različne oblike odvisnosti

  • vrste nasilja med in nad otroki
  • kdaj in zakaj (lahko) otrok postane odvisen od nečesa, nekoga…
  • kaj lahko naredi družina in kaj šola za varen otrokov razvoj

11. Razvajen in razpuščen otrok  se razlikuje od hiperaktivnega otroka (otroka z ADHD)

  • razločevanje in ustrezno diagnosticiranje otrokovih težav in /ali motenj
  • vedenje razvajenih in hiperaktivnih otrok je zelo podobno, vzgojni pristopi pa so zelo različni
  • značilnosti razvajenega otroka in značilnosti otrok z motnjo ADHD

12. Čustva so včasih težko obvladljiva: naučimo se jih prepoznati, jih sprejemati in ravnati z njimi

  • nobeno čustvo ni napačno, napačna so le vedenja
  • obvladovanje lastnih in otrokovih čustev
  • razlogi za čustvene težave in odzivi otrok s čustvenimi težavami
  • nerazumevajoči odzivi na otrokova čustva in težave

 Irena Mohorović

1. Pomen dobrega sodelovanja z otrokovimi starši

  • osnovna načela dobrega sodelovanja s starši
  • vodenje pogovora s starši

2. Problem pri vzgojno izobraževalnem delu z nadarjenimi učenci

  • ovire pri evidentiranju nadarjenih
  • problemi pri njihovi identifikaciji
  • težave pri delu z nadarjenimi

3. Razvijanje ustvarjalnosti – divergentnega mišljenja – pri učencih

  • kako prepoznati otrokovo ustvarjalnost
  • ustvarjalnost moremo in moramo razvijati

 

Sabina Dogenik

1. Seznanitev z Zakonom o preprečevanju nasilja v družini

  • postopki in ravnanje ob odkritem nasilju nad otrokom
  • vodenje pogovora z otrokom, ki je žrtev nasilja
  • sodelovanje z zunanjimi institucijami

2. Razvijanje pozitivnega samovrednotenja otrok in mladostnikov

  • značilnosti pozitivnega občutka lastne vrednosti
  • vpliv različnih dejavnikov na razvoj otrokove samopodobe
  • kako krepiti pozitivno samopodobo in ohranjati samospoštovanje otrok in mladostnikov

3. Otroci s težavami na čustvenem in vedenjskem področju

  • odkrivanje in vzroki neprilagojenega vedenja otrok in mladostnikov
  • prilagoditve in pomoč otrokom s čustvenimi in vedenjskimi težavami
  • umestitev in integracija v razred

 4. Aktivno  poslušanje

  • koliko se zmoremo/znamo poslušati?
  • preizkusimo tehniko zrcaljenja
  • sočuten pogled na sogovornika

 

Nina Žnidaršič

1. Disleksija – prepoznavanje in upoštevanje v učnem procesu

  • opredelitev specifičnih težav na področju branja in pisanja, povezanost z drugimi specifičnimi učnimi težavami
  • kako lahko otroku pomagamo, da nam bo pokazal svoje dejansko znanje; katere prilagoditve v šoli so mu lahko v oporo
  • kako lahko korigiramo omenjene težave

2. Prepoznavanje dejavnikov tveganja pri otrocih v predšolskem obdobju

  • značilnosti otrok, ki nas opozarjajo, da ustrezno ukrepamo