Predavanja za strokovne delavce

 

1. Kako (pre)živeti in (so)ustvarjati z otroki z vedenjskimi, s čustvenimi in socialnimi težavami
  • kdaj in zakaj postanejo otroci težavni
  • strategije preživetja in prilagoditev, ki jih uporabljajo težavni otroci
  • tehnike za neškodljivo ravnanje z motečim vedenjem
  • kaj težavni otroci najbolj potrebujejo
  • modifikacija motečega vedenja
2. Preobrazba discipline v šolah: restitucija in mediacija kot vzgojna postopka
  • kako uvesti v šolo red in disciplino
  • pomen in vloga restitucije in mediacije v šoli
  • pravice spremljajo odgovornost in obveznost
3. Učitelji/vzgojitelji in starši v sodelovanju in dialogu postanejo soustvarjalci otrokove vzgojne poti
  • temeljne veščine komuniciranja in kreiranja dobrih medsebojnih odnosov
  • pričakovanja staršev –  pričakovanj učiteljev
  • pravila in načela medsebojnega sodelovanja s starši
  • primeri dobrega in uspešnega sodelovanja s starši
4. Pomen branja v otrokovem razvoju in funkcioniranju – bralne učne strategije v procesu učenja
  • kako otroke učiti in jih tudi naučiti spretnosti učenja
  • značilnosti strateškega učenja
  • zapiski in izpiski kot organizacijska strategija pri učenju
  • predstavitev nekaterih najpogostejših in najprimernejših učnih strategij
5. Prepoznavanje, razumevanje in sprejemanje različnih učnih težav pri otrocih
  • prepoznavanje in ustrezno diagnosticiranje splošnih in /ali specifičnih učnih težav
  • načini prilagajanja načina izvajanja učnega procesa
  • možnosti modificiranja učnega gradiva in prilagajanja preverjanja in ocenjevanja
6. Otrokov celostni razvoj vpliva na njegovo celostno funkcioniranje
  • kritična obdobja v otrokovem razvoju
  • prepoznavanje in zadovoljevanje potreb
  • otrokova zrelost v povezavi z otrokovo starostjo
  • kdo/kaj vse vpliva na otrokovo vedenje, ki je vselej celostno
7. Pomen in namen domačih nalog: domače naloge med obveznostjo, izzivom in odgovornostjo
  • domače naloge imajo različno funkcijo (izobraževalno, didaktično, vzgojno)
  • namen in cilji domačih nalog
  • vrste domačih nalog
  • domače naloge pomagajo pri razvijanju številnih lastnosti in vrednot
8. Izgorelost pedagoških delavcev: kako jo prepoznati in se zaščititi pred njo?
  • kdo izgoreva in zakaj
  • izgorevanje in stres
  • vzroki za izgorelost
  • znaki izgorelosti
  • preventiva izgorelosti
9. Avtoriteta – potreba in/ali nuja?
  • vloga in pomen avtoritete za zdrav otrokov razvoj
  • razlika med avtoritarnostjo in avtoritativnostjo
  • avtoriteta se zrcali skozi odnos in ne skozi moč
10. Ali smo v vrtcih in šolah dovolj občutljivi za nasilne pojave in različne oblike odvisnosti
  • vrste nasilja med in nad otroki
  • kdaj in zakaj (lahko) otrok postane odvisen od nečesa, nekoga…
  • kaj lahko naredi družina in kaj šola za varen otrokov razvoj
11. Razvajen in razpuščen otrok  se razlikuje od hiperaktivnega otroka (otroka z ADHD)
  • razločevanje in ustrezno diagnosticiranje otrokovih težav in /ali motenj
  • vedenje razvajenih in hiperaktivnih otrok je zelo podobno, vzgojni pristopi pa so zelo različni
  • značilnosti razvajenega otroka in značilnosti otrok z motnjo ADHD
12. Čustva so včasih težko obvladljiva: naučimo se jih prepoznati, jih sprejemati in ravnati z njimi
  • nobeno čustvo ni napačno, napačna so le vedenja
  • obvladovanje lastnih in otrokovih čustev
  • razlogi za čustvene težave in odzivi otrok s čustvenimi težavami
  • nerazumevajoči odzivi na otrokova čustva in težave

 

 

1. Pomen dobrega sodelovanja z otrokovimi starši
  • osnovna načela dobrega sodelovanja s starši
  • vodenje pogovora s starši
2. Problem pri vzgojno izobraževalnem delu z nadarjenimi učenci
  • ovire pri evidentiranju nadarjenih
  • problemi pri njihovi identifikaciji
  • težave pri delu z nadarjenimi
3. Razvijanje ustvarjalnosti – divergentnega mišljenja – pri učencih
  • kako prepoznati otrokovo ustvarjalnost
  • ustvarjalnost moremo in moramo razvijati

 

 

 

  1. Seznanitev z Zakonom o preprečevanju nasilja v družini
  • postopki in ravnanje ob odkritem nasilju nad otrokom
  • vodenje pogovora z otrokom, ki je žrtev nasilja
  • sodelovanje z zunanjimi institucijami
  1. Razvijanje pozitivnega samovrednotenja otrok in mladostnikov
  • značilnosti pozitivnega občutka lastne vrednosti
  • vpliv različnih dejavnikov na razvoj otrokove samopodobe
  • kako krepiti pozitivno samopodobo in ohranjati samospoštovanje otrok in mladostnikov
  1. Otroci s težavami na čustvenem in vedenjskem področju
  • odkrivanje in vzroki neprilagojenega vedenja otrok in mladostnikov
  • prilagoditve in pomoč otrokom s čustvenimi in vedenjskimi težavami
  • umestitev in integracija v razred
  1. Me slišiš – te slišim?
  • koliko se zmoremo/znamo poslušati?
  • tehnike aktivnega poslušanja
  • kako vzpostaviti iskrene odnose v kolektivu

 

 

  1. Disleksija – prepoznavanje in upoštevanje v učnem procesu
  • opredelitev specifičnih težav na področju branja in pisanja, povezanost z drugimi specifičnimi učnimi težavami
  • kako lahko otroku pomagamo, da nam bo pokazal svoje dejansko znanje; katere prilagoditve v šoli so mu lahko v oporo
  • kako lahko zmanjšujemo omenjene težave
  1. Prepoznavanje dejavnikov tveganja pri otrocih v predšolskem obdobju
  • značilnosti otrok, ki nas opozarjajo, da pravočasno ustrezno ukrepamo

 

  1. Pomanjkljiva pozornost in hiperaktivnost pri otrocih
  • značilnosti, ki jih opažamo v šoli
  • kako lahko pomagamo otroku in sebi